Elämysmatkat ja Salomon aloittavat laajan yhteistyön

Perinteikkäät talviurheilu- ja outdoor-alan toimijat Elämysmatkat ja Salomon ovat sopineet monipuolisesta yhteistyöstä. Tuore sopimus konkretisoituu asiakkaille erilaisina tapahtumina ja tuote-etuina sekä uutena mielenkiintoisena ohjelmana Elämysmatkojen matkoilla.

Sopimuksen myötä Elämysmatkojen oppaat liittyvät Salomonin tiimiin ja käyttävät Salomonin varusteita ja vaatteita. Salomon tuo asiantuntemuksensa ja tuotteet mukaan Elämysmatkojen erikoisviikoille, kuten Davosin Salomon Freeride -viikolle ja hurjassa nosteessa oleville Japanin vapaalaskuviikoille. Asiakkaat pääsevät matkoilla esimerkiksi testaamaan uusimpia suksimalleja oikeissa olosuhteissa.

Elämysmatkojen ja Salomonin ensimmäinen yhteinen asiakastilaisuus, Varaslähtöilta 2014, pidetään 3.10. Kaisaniemen Camu-myymälässä. Tilaisuudessa esitellään lähestyvän hiihtokauden varusteita ja matkoja, katsotaan lasketteluelokuvia ja viihdytään samanhenkisessä seurassa.

Yhteistyösopimuksen myötä Salomonin tuoteasiantuntemus ja –osaaminen sekä Elämysmatkojen yli kahdenkymmenen vuoden kokemus vuorilta ovat entistä laajemmin suomalaisten aktiivilajien harrastajien käytettävissä.

Salomon panostaa aktiivilaskijoihin

Kulutustrendit ovat muuttuneet jo pitkään seikkailunhaluisempaan suuntaan. Aktiivilajeissa harrastajat siirtyvät valaistuilta pururadoilta poluille ja syvemmälle luontoon. Talvilajeissa vapaalasku ja hiihtovaellus eli hoidettujen rinteiden ulkopuolella liikkuminen ovat vahvassa kasvutrendissä. Salomon on jo pitkään panostanut voimakkaasti tuotekehitykseen vastatakseen tähän kysynnän kasvuun.

”Elämysmatkat on Suomessa edelläkävijä vapaalaskussa ja ulkolajeissa. Esimerkiksi Japanin vapaalaskumatkat Elämysmatkat aloitti jo kahdeksan vuotta sitten – muu Eurooppa on vasta nyt heräämässä Aasian mahdollisuuksiin. Salomon haluaa olla mukana tässä menestystarinassa ja tarjota alan parhaat tuotteet suomalaisen aktiivimatkailun eturintamaan”, sanoo Amer Sports Suomen Riku Lyly.

Elämysmatkat on laskettelu- ja aktiivimatkoihin erikoistunut matkanjärjestäjä, jonka matkat suuntautuvat vuorille kaikkialla maailmassa. Elämysmatkat on Euroopan johtava Japanin laskettelumatkojen järjestäjä.

Salomon on Suomen johtavia ulkolajien väline- ja vaatebrändejä. Salomon valmistaa huippulaadukkaita tuotteita maailman suosituimpiin ulkolajeihin: lasketteluun, juoksuun, retkeilyyn ja maastohiihtoon.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Jussi Viskari              Riku Lyly